Få skatteavdrag när du skänker till Anhörigas Riksförbund

Nu kan du få upp till 1 500 kronor i skatteavdrag när du ger en gåva till Anhörigas Riksförbund och bidrar till vårt arbete.

Skatteverket har godkänt förbundet som gåvomottagare från och med den 14 maj 2021. Det innebär att den som skänker minst 2 000 kronor under ett år eller minst 200 kronor vid varje tillfälle har rätt till en skattereduktion på 25 procent på hela beloppet.
Som mest kan du få 1 500 kronor i avdrag på ett år. Det motsvarar gåvor på totalt 6 000 kronor.

Tänk på att du måste ange ditt personnummer till oss när du gör din insättning, annars kan vi inte skicka in någon kontrolluppgift till Skatteverket och då kan du inte heller få ditt berättigade avdrag. Skattereduktionen kommer att finnas förtryckt på nästa års inkomstdeklaration. Du behöver alltså inte själv göra något mer än att ange ditt personnummer.

Du kan ge en gåva till Anhörigas Riksförbund på något av följande sätt:
Bankgiro 900-6453
Swish 123 900 64 53

Läs mer om vad som gäller på Skatteverkets hemsida >>

Med anhörig menar vi den som stöttar en medmänniska som behöver hjälp med att klara sin vardag

Anhörig är den person som inom familjen, släkten eller vänkretsen hjälper någon som på grund av sjukdom, ålder eller funktions-nedsättning inte klarar av vardagen på egen hand.