Anhörigriksdagen 2022

Datum för årets anhörigriksdag blir 9-10 november och temat blir “Anhörig i kristider” som vi tycker är väldigt aktuellt just nu ur ett världsperspektiv, samtidigt som att det också skulle kunna appliceras i varje anhörigs liv när en närstående får en svår sjukdomsdiagnos eller något annat drastiskt händer.

Evenemanget kommer att ske enbart digitalt även i år och det betyder att vi kan nå alla våra medlemmar och samtidigt även fånga politiker, tjänstemän, intresseorganisationer, anhörigkonsulenter och vårdpersonal m.fl från olika delar av landet utan att någon behöver resa.

Tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan kommer vi att arrangera öppna visningar på deras lokalkontor där man kan titta på programmet i realtid. Mer information om detta kommer…

Programmet är nu nästan helt färdigställt, men med viss reservation för ändrade programpunkter, rubriker och förhållningstider fram till eventet går av stapeln. Klicka på bilden nedan, så kan du se programmet i PDF-format.

Biljettpris för icke-medlemmar är 595 kr
Alla våra medlemmar får tillträde till hela programmet gratis.

Anmäl dig här:

Vill du sponsra vårt årliga event eller vara digital utställare, så vänligen kika in på den här sidan så finns det mer information här >>

VI ÄR SÅ TACKSAMMA FÖR VÅRA SAMARBETSPARTNERS & SPONSORER, FÖR UTAN DEM HADE VI INTE KUNNAT ARRANGERA DETTA ÅRLIGA EVENT:

Moxiam tror på en värld av självständighet och empatisk omsorg för seniorer.
Moxiams användarvänliga digitala lösning förbättrar vardagen för äldre och den anhörige så att du kan vara närvarande fullt ut när ni träffas och nästan också närvarande när ni är skilda åt.

Sensorem erbjuder ett trygghetslarm i form av en snygg smartklocka som fungerar både inomhus och utomhus med möjlighet att larma genom en knapptryckning. Med inbyggd högtalartelefon och GPS som visar användarens position, kan hjälp snabbt tillkallas vid behov. Vid larm ringer klockan upp förvalda anhöriga och om ingen skulle svara kopplas samtalet till Sensorems larmcentral som är öppen dygnet runt.

TENA är ett varumärke från Essity, ett ledande företag inom hygien och hälsa. Med över 60 års erfarenhet är TENA det främsta varumärket för inkontinensskydd globalt.* Vi erbjuder ett komplett sortiment av absorberande produkter, hudvård och digitala hälsolösningar som är skräddarsydda för att möta behoven hos varje individ, deras familjer, och vårdpersonal.

Med TENA är Essity i frontlinjen av att utveckla produkter och tjänster som bidrar till att öka värdigheten och livskvalitén hos människor runt om i världen. Våra produkters koldioxidavtryck minskar steg för steg. Vi skyddar inte bara människor, vi skyddar planeten med.

*Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2020 edition.

Med anhörig menar vi den som stöttar en medmänniska som behöver hjälp med att klara sin vardag.

Anhörig är den person som inom familjen, släkten eller vänkretsen hjälper någon som på grund av sjukdom, ålder eller funktions-nedsättning inte klarar av vardagen på egen hand.