Vill du bli vår nya medarbetare?

Anhörigas Riksförbund söker nu en verksamhetsutvecklare med fokus på medlemsrekrytering och föreningsutveckling.

Tjänsten är en visstidsanställning på 75% till och med 2023-12-31.

Vi söker dig som älskar att prata med människor, vill arbeta med något meningsfullt och gärna jobbar med tydliga och konkreta mål. Du kommer dels att arbeta mot våra idag drygt 50 befintliga lokalföreningar med utvecklingshjälp och -stöd, dels arbeta mot de anhöriga som idag inte är med i vår organisation för att öka förbundets medlemsantal. Du kommer också att ansvara för Anhörigas Riksförbunds uppstartsarbete med månadsgivare.

Vi önskar att du som person är nyfiken, samarbetsvillig och strukturerad. Att du är ihärdig och självständig. Du gillar att ha många bollar i luften och förstår att prioritera rätt arbetsuppgifter och tidsåtgång per ärende utifrån förbundets mål och visioner.

Vi ser gärna att du har relevant utbildning men främst erfarenhet av civilsamhället och förståelse för föreningslivet.

Placeringsort Varberg, med möjlighet att även arbeta hemifrån. Resor i tjänsten kommer att ingå.

Vid frågor kontakta kanslichef Julia Charleson på mail julia.charleson@anhorigasriksforbund.se eller på telefonnummer 010-155 70 65. Vid fackliga frågor kontakta ombud Anett Karlsson på anett.karlsson@anhorigasriksforbund.se eller på 010-155 70 61.

Är du intresserad så tveka inte att skicka din ansökan till info@anhorigasriksforbund.se snarast, sista ansökningsdag är 220831.

Intervjuer kommer att ske löpande så tillträde kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut.

FAKTA OM ANHÖRIGAS RIKSFÖRBUND

www.anhorigasriksforbund.se

Anhörigas Riksförbund bildades 1996 och är en partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation. Vi verkar för anhöriga till människor, som på grund av fysisk eller psykisk ohälsa, ålder eller funktionsnedsättning, behöver stöd med att klara sin vardag. Anhörigas Riksförbund organiserar drygt 4 000 medlemmar i omkring 50 lokalföreningar runt om i landet. Enligt Socialstyrelsen beräknas drygt 1,3 miljoner vuxna att vara anhöriga i Sverige.

Med anhörig menar vi den som stöttar en medmänniska som behöver hjälp med att klara sin vardag.

Anhörig är den person som inom familjen, släkten eller vänkretsen hjälper någon som på grund av sjukdom, ålder eller funktions-nedsättning inte klarar av vardagen på egen hand.