Levande ’Skivor till kaffet’ i Tvååker

I Tvååker utanför Varberg satsar anhörigföreningen på att åka hem till medlemmarna och bjuda på fika och underhållning. Och det blev succé direkt på premiären den 10 augusti. Dagen till ära var det Ulla Carlsson som öppnade sitt hem och fick lyssna till dragspelstoner och sång till kaffet tillsammans med väninnorna och goda grannarna Ingrid Svensson och Iris Carlsson.

Martin Andersson och Solveig Vidarsson framförde musik av Evert Taube, Roland Cedermark och Birger Sjöberg. Martin framförde även flera egna låtar, och det blev även tid för en stunds allsång.

På bilden ses arrangörs-trion fr v Viveca Sylwan, Stig Svensson och Margareta Hansson från Tvååkers Anhörigförening. Stig hade även bakat kakorna och kokat kaffet tillsammans med dottern Caroline och hustrun Ann-Marie.

Ett längre reportage från arrangemanget kommer i Vi Anhöriga nr 3 i oktober.

Foto och text: Michael Nystås