Välkommen till vårt kalendarium där vi listar evenemang, föreläsningar, webinarier som vi tänker kan vara av intresse för våra medlemmar och andra aktörer.

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Livet som det kan vara – Träffpunkter viktiga när äldres isolering kan brytas

6 april @ 15:00 - 16:00

Välkommen till denna serie med samtal mellan Ulrika Jannert Kallenberg, journalist och författare, och intressanta inbjudna personer som kommer att tala om livet – som det kan vara! Samtalen sker via Zoom.

Att klara sig utan ett rikt socialt liv i några månader under våren 2020 var kanske ingen katastrof, men vad händer med våra mest utsatta äldre när vi ännu inte ser slutet på pandemin? Att som äldre inte kunna utnyttja naturliga mötesplatser eller att inte kunna besöka arrangerade träffpunkter leder till en farlig social isolering, säger Lars A Svensson, Högskolan Väst, och Cecilia Henning, tidigare
Hälsohögskolan i Jönköping, vars forskning under många år fokuserat kring betydelsen av tunna band för äldre personer. Tunna band definieras som ytliga, men återkommande kontakter som uppstår och upprätthålls i olika vardagliga sammanhang.

Välkommen med din anmälan till:
E-post: ombudsman@funktionsrattvg.se
Vi tar emot anmälningar till senast dagen innan aktuell föreläsning. Skrivtolk finns vid behov men måste meddelas senast fem dagar innan det arrangemang du vill delta på. Länk för inloggning mailas ut dagen innan samtalen.

Datum:
6 april