Välkommen till vårt kalendarium där vi listar evenemang, föreläsningar, webinarier som vi tänker kan vara av intresse för våra medlemmar och andra aktörer.

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Livet som det kan vara – När orken tog slut

20 april @ 15:00 - 16:00

Välkommen till denna serie med samtal mellan Ulrika Jannert Kallenberg, journalist och författare, och intressanta inbjudna personer som kommer att tala om livet – som det kan vara! Samtalen sker via Zoom.

Irene Rösberg jobbade som marknadschef tills hon gick in i väggen med en rejäl smäll 2018. I dag föreläser hon om utmattning och skriver även en bok i ämnet som förväntas publiceras senare under året. Annika Andebark drev advokatbyrå när hennes pojkvän en morgon misstänkte att hon tappat livslusten.

Efter att hon kommit in på psykiatrisk klinik visade det sig att hon hade långt gångna
självmordsplaner. 2020 debuterade Annika som författare och har bland annat skrivit kortromanen ”Sätta punkt” där hon berättar om skammen över att inte vilja leva.

Välkommen med din anmälan till:
E-post: ombudsman@funktionsrattvg.se
Vi tar emot anmälningar till senast dagen innan aktuell föreläsning. Skrivtolk finns vid behov men måste meddelas senast fem dagar innan det arrangemang du vill delta på. Länk för inloggning mailas ut dagen innan samtalen.

Datum:
20 april