Välkommen till vårt kalendarium där vi listar evenemang, föreläsningar, webinarier som vi tänker kan vara av intresse för våra medlemmar och andra aktörer.

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Livet som det kan vara – Jag behöver Hedvig

23 februari @ 15:00 - 16:00

Jag behöver Hedvig

För sexton år sedan födde Jessica Roos Rahmquist en ljuvlig liten flicka med kolsvart hår och vackra mandelformade ögon, lite sneda precis som storebrors ögon när han föddes. Men det är något i barnmorskans frågor som väcker oro. Jessica sluter armarna om barnet på sitt bröst, det känns som om barnmorskan vill stjäla deras lycka. Jessica kommer tillsammans med Hedvigs syskon Ebba och Ludvig att berätta om sin villkorslösa kärlek till Hedvig som har Downs syndrom och hur de emellanåt får stå på barrikaderna och kämpa för hennes rättigheter och allas lika värde.

Välkommen med din anmälan till:
E-post: ombudsman@funktionsrattvg.se
Vi tar emot anmälningar till senast dagen innan aktuell föreläsning. Skrivtolk finns vid behov men måste meddelas senast fem dagar innan det arrangemang du vill delta på. Länk för inloggning mailas ut dagen innan samtalen.

Datum:
23 februari