Välkommen till vårt kalendarium där vi listar evenemang, föreläsningar, webinarier som vi tänker kan vara av intresse för våra medlemmar och andra aktörer.

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Livet som det kan vara – Det enda jag kan göra är att gå

9 februari @ 15:00 - 16:00

Det enda jag kan göra är att gå

Socionom Anders Sandberg och författaren och journalisten Ulrika Jannert Kallenberg samtalar om våld i nära relationer bland annat utifrån Ulrikas senaste bok ”Det enda jag kan göra är att gå” som handlar om en relation hon fastnade i när hon var ung men sedan lämnade. Anders har lång erfarenhet av arbete med våld i nära relationer och är just nu samordnare på Västra Götalands länsstyrelse gällande mäns våld mot kvinnor. Det blir bland annat prat om skuld och skam, varför det kan vara så svårt att lämna en våldsam relation.

Välkommen med din anmälan till:
E-post: ombudsman@funktionsrattvg.se
Vi tar emot anmälningar till senast dagen innan aktuell föreläsning. Skrivtolk finns vid behov men måste meddelas senast fem dagar innan det arrangemang du vill delta på. Länk för inloggning mailas ut dagen innan samtalen.

Datum:
9 februari