Välkommen till vårt kalendarium där vi listar evenemang, föreläsningar, webinarier som vi tänker kan vara av intresse för våra medlemmar och andra aktörer.

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

International Forum 20 – 22 juni 2022

20 juni @ 08:00 - 22 juni @ 17:00

International Forum 20 – 22 juni 2022 – en möjlighet att påverka utvecklingen av svensk vård och omsorg

Den 20-22 juni i år arrangeras konferensen International Forum on Quality and Safety in Healthcare i Göteborg. Konferensen har funnits sedan 1996 och brukar attrahera ett stort antal besökare från en rad olika länder. Konferensen är en mötesplats för forskare, experter, verksamhetsutvecklare, chefer och medarbetare, patienter och närstående, med det gemensamma målet att utveckla och förbättra vård och omsorg. Senast konferensen arrangerades i Sverige var 2016, även då i Göteborg, och många av besökarna då minns den fortfarande! Konferensen i juni i år blir dessutom den första i fysisk form på över två år, så det är säkert många som längtar efter de möjligheten att utbyta erfarenheter och samtala öga mot öga igen.

För huvudarrangörerna, de världsomspännande organisationerna IHI och BMJ, är patientens viktiga roll i utvecklingen en självklarhet. Inför konferensen i juni har vi också glädjande nog och för första gången haft med två patientrepresentanter med i planeringen, för att säkra att patientperspektivet ska genomsyra konferensens innehåll. Inte minst vill vi visa på de positiva effekterna av verkligt samskapande, både under konferensen och i den fortsatta utvecklingen av svensk vård och omsorg. Allt i enlighet med huvudtemat för konferensen: Creating tomorrow today.

Börjar:
20 juni @ 08:00