Anhörigriksdagen 2021

Den 9-10 november 2021 skulle den 23:e Anhörigriksdagen egentligen ha invigts på Karlstad Congress Culture Centre, men precis som ifjol känner vi att det är bäst att hålla avstånd för allas säkerhet och välbefinnande.

Så även om Folkhälsomyndighetens riktlinjer har gjort att regeringen så smått börjar öppna upp samhället lite mer under sommaren och hösten väljer vi alltså att köra enbart digitala föreläsningar ännu ett år.

Vi är fortsatt tacksamma för Karlstad kommuns tålamod och vi ser naturligtvis fram emot att få samarbeta med dem fysiskt på plats på Karlstad CCC nästa år, 2022.

Temat för årets Anhörigriksdag är “Anhörig i tiden” och vi är redan i full gång med programplanering och tekniska lösningar för att göra eventet tekniskt tillgängligt för så många deltagare som möjligt.

Anhörigriksdagen är och har alltid varit en av Anhörigas Riksförbunds viktigaste åtaganden. Det är det ett av de få tillfällen under året som alla vi som engagerar oss i anhörigfrågan runt om i hela Sverige får möjlighet att träffas under ett och samma tak: anhörigkonsulenter, politiker, beslutsfattare och inte minst anhöriga.

Vi hoppas att du vill hänga med på det här digitala arrangemanget, så att vi kan träffas, diskutera och knyta kontakter genom skärmen istället för att vara fysiskt på plats i Karlstad.

• Vill du föreläsa på Anhörigriksdagen? Kika här för vidare information om vårt ‘Call for Abstract’.
    • Program (under uppbyggnad)
    • Köp biljett (kommer snart)

Med anhörig menar vi den som stöttar en medmänniska som behöver hjälp med att klara sin vardag

Anhörig är den person som inom familjen, släkten eller vänkretsen hjälper någon som på grund av sjukdom, ålder eller funktions-nedsättning inte klarar av vardagen på egen hand.