Anhörigriksdagen 2021

Den 9-10 november 2021 skulle den 23:e Anhörigriksdagen egentligen ha invigts på Karlstad Congress Culture Centre, men precis som ifjol känner vi att det är bäst att hålla avstånd för allas säkerhet och välbefinnande.

Så även om Folkhälsomyndighetens riktlinjer har gjort att regeringen så smått börjar öppna upp samhället lite mer under sommaren och hösten väljer vi alltså att köra enbart digitala föreläsningar ännu ett år.

Vi är fortsatt tacksamma för Karlstad kommuns tålamod och vi ser naturligtvis fram emot att få samarbeta med dem fysiskt på plats på Karlstad CCC nästa år, 2022.

Temat för årets Anhörigriksdag är “Anhörig i tiden” och vi är redan i full gång med programplanering och tekniska lösningar för att göra eventet tekniskt tillgängligt för så många deltagare som möjligt.

Anhörigriksdagen är och har alltid varit en av Anhörigas Riksförbunds viktigaste åtaganden. Det är det ett av de få tillfällen under året som alla vi som engagerar oss i anhörigfrågan runt om i hela Sverige får möjlighet att träffas under ett och samma tak: anhörigkonsulenter, politiker, beslutsfattare och inte minst anhöriga.

Vi hoppas att du vill hänga med på det här digitala arrangemanget, så att vi kan träffas, diskutera och knyta kontakter genom skärmen istället för att vara fysiskt på plats i Karlstad.

Fullständigt program hittar du här >>

Här är några av höjdpunkterna:

• Funkispappor Niclas Wennerlund, Patrik Blomqvist, Niclas Lernberger – “Du är inte ensam” – Tillsammans lyfter och hjälper vi varandra!
        • Sara Jonåker, projektledare Bräcke projekt TrUStAtt mötas i samtal om psykisk ohälsa och föräldraskap
        • Ullakarin Nyberg, suicidforskare – “Sorgen efter den som inte orkade leva” – att förstå och stötta närstående efter självmord
        • Josefin Wikevand, föreläsare och artist – “Det finns en chans” – en musikalisk föreläsning om psykisk ohälsa
        • Anders Rosengren, leg. läkare och professor GöteborgsuniversitetHälsa och hållbarhet för anhöriga
        • Pauline Johansson, lektor och leg. sjuksköterska LinnéuniversitetetBarn som anhöriga – med Covid19-pandemin i tiden
        • Lisa Schjelde, socionom och Helena Holmberg, leg. sjuksköterska från Bräcke projekt I nöd och lustVåld, övergrepp och kränkningar – Det angår inte mig. Eller?
        • Maria Blad, möjliggörare på NkaPlanera framtiden redan idag
        • Helene Malm, mamma/undersköterska/cirkelledare – När livet raserades
        • Emil Åkerö, Utvecklare & skribent – Att möta anhöriga till en HBTQIA-person

Du hittar detaljerad info om varje programpunkt här >>

Köp biljett 495kr per person (inkl moms), gratis för medlemmar.

Beställningsformulär
Biljettpriserna är totalpriser, Anhörigas Riksförbund är inte momspliktiga. Med en biljett får du tillgång till alla föreläsningar båda dagarna. Vill du köpa mer än 3 biljetter, vänligen kontakta asa@bjornebo.se direkt. Är du medlem i Anhörigas Riksförbund och vill delta som privatperson, vänligen skriv ditt medlemsnummer i kommentarsfältet nedanför.
$ 0.00

Beställ din biljett redan idag genom att fylla i formuläret ovan eller skicka mail till oss med namn, antal biljetter och faktureringsadress. Är du medlem och vill delta som privatperson behöver du nämna ditt medlemsnummer som finns tryckt på tidningen Vi Anhöriga.

Eftersom detta är en mötesplats för alla anhörigas övergripande intressen, och deras organisationer, föreningar & nätverk, prioriteras våra medlemmar genom att få gratisbiljetter. Därför är det viktigt att du anger om du är medlem när du anmäler dig.

Övriga deltagare från offentliga eller privata verksamheter betalar 495 kr per person. Som ideell förening är Anhörigas Riksförbund icke momspliktiga, så därför tillkommer ingen moms på anmälningsavgiften. Biljetten gäller båda dagarna och du har tillgång till föreläsningarna fram till årsskiftet.

Vi är stolta över att ha många samarbetspartners och sponsorer.

Guldsponsorernas loggor visas här nedanför och alla sponsorer och utställare är presenterade på vår SPONSOR- & SAMARBETSPARTNERSIDA >>

Med anhörig menar vi den som stöttar en medmänniska som behöver hjälp med att klara sin vardag

Anhörig är den person som inom familjen, släkten eller vänkretsen hjälper någon som på grund av sjukdom, ålder eller funktions-nedsättning inte klarar av vardagen på egen hand.